Att blogga eller inte blogga det är frågan

Det är tillsynes uppenbart att jag nu har börjat blogga, men jag måste bara poängtera att JAG HAR BÖRJAT BLOGGA!

Inte för att det kommer att åstadkomma en världssensation, inte för att jag anser mig vara bättre än alla andra och inte heller för att jag skall bli känd (vilket jag överhuvudtaget inte vill bli). Utan bloggen är tänkt som ett sätt att ventilera känslor, enligt en nära vän till mig skall det fungera och det är värt ett försök.

Förvänta er inget saftigt skvaller för jag föredrar att behålla en viss integritet.

Tanken är att bloggen kommer att uppdateras varje dag och innehålla dagens händelser, mitt sätt att se på livet och kanske en och annan lista. Jag är beroende av listor, det spelar ingen roll om de innehåller dagens planering eller bra svepskäl för att slippa ur en jobbig konversation. Det är oerhört bra att ha listor tillhands annars är risken att livet blir tråkigt. I och för sig är jag en väldigt impulsiv person, har inte alls en strukturerad tillvaro för tillfället och är allmänt negativ till nytt mode (just nu haremsbyxor).

Det vore kul om någon läste bloggen, förhoppningsvis människor som tycker om att skriva lite kommentarer för det skulle förmodligen fungera som motivation. Men som jag sa innan skriver jag mest för mig själv och kanske blir det en bok (det går faktiskt göra själv nu). Slut tjatat! Dags att starta bloggandet...

/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0