Världskulturmuseet



Bilden ovan är tagen ifrån utställningen Trafficking (som inte är kvar på Världskulturmuseet)



Världskulturmuseet skiljer sig markant ifrån ett klassiskt museeum, du upplever utställningens tema på riktigt. Det är som att kliva in i olika världar. Den bästa utställningen jag har varit på där handlade om trafficking, den påverkade mig enormt. Känslan går inte att beskriva. När jag var där igår blev jag lite besviken, absolut inte på museet i sig, utan för att utställningarnas ämnen inte var intressanta. Trots det skulle jag vilja se dem igen, stämmningen, känslan och de fantastiska sagoljuset är underbart. Det har inte stor betydelse vilket ämne utställningarna berör för det är som att kliva in i en helt annan värld och det i sig gör att ett besök aldrig kan bli misslyckat.

Nuvarande utställningar är: Bollywood (Indiens version av hollywood), Dishum! Dishum! Fight the Tradition (minimal kan knappt kallas utställning, handlar om kvinnor i indien som boxas), En stulen värld (2000 år gamla föremål som legat i gravar i Peru).

Just nu är inträdet gratis!

Jag längtar efter utställningen "Vodou" som öppnar 17 september.

/Maria

Kommentarer
Postat av: Nena

Låter verkligen inte intressant de där

2009-07-11 @ 00:54:20
URL: http://missnena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0