10 Maj

Somliga älskar söndagar, somliga hatar dem.


Jag är inte vidare förtjust. De varar alltid i en evighet, allt stänger tidigt och lugnet de bidrar med driver mig till vansinne. Faktum är att varenda människa är segare på söndagar. Det går knappt att prata med människor, tider går inte att passa och det skulle inte förvåna mig om halva befolkningen har sovit middag? Nåja, en sådan dag behövs ibland. En hel dag i veckan känns lite överdrivet, att alla har den samtidigt känns irriterande och att T jobbar känns tråkigt när alla familjer passerar mitt fönster.

Det är nog därför jag har blivit anti-söndagar. ANTI-SÖNDAGAR. Jätte anti.

Den är slut om en timme och en kvart. Det känns bra.

Vilken negativ stämning jag bidrog med nu. Ursäkta.


Idag har jag och O varit på lekplatsen. Vi låg i gräset, lyssnade på radio (svensktoppen) och stoppade maskrosor i munnen (bara 50% av oss dock). Isa hälsade på och T kom faktiskt hem relativt tidigt. Det har varit en bra dag. No hard feeling, Sunday!


Nu ska jag smyga till kylen, servera mig själv rökt lax och kanske slänga ihop lite choklad pudding. Jag skall inte äta det samtidigt, i och för sig har jag aldrig prövat, men något säger mig att det inte vore gott.


Det skall bli mummmmmsigt!


 

/Maria   


Kommentarer
Postat av: Tina

Efter en trist söndag kan det bara bli bättre. Vad sägs om kalas i kväll? Ta med haklapp och badhandduk så kan O bygga sin egen tårta (marängsviss har utlovats). Kan undra om han gillar coca-cola... När var det förresten du behövde barnpassning (~.~)

2009-05-11 @ 15:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0