En liten tabbe...

Mm. Idag ställde jag till det. Ni vet när man är så där flygande och inte riktigt har hjärnan på plats. Ni kanske inte vet? Då är det väl bara jag då. Men för att komma till saken. Olivers glasögon har en tendens att ramla av och vi kom fram till att det kanske gick att åtgärda, varav vi begav oss till optikern, det var säkerligen en timmas kö, vi gav upp när vi såg numret på kölappen... Oliver hoppar in i bilen, jag spänner fast honom, vi åker iväg.

Väl hemma inser jag att glasögonen är borta. Man ska inte svära, därför ska jag undvika det här, men tänk er en miljon hemska ord. Jag hade lagt glasögonen på biltaket! Och ja, som väntat låg de inte kvar där... Inte vidare bra.

Vi får för oss att åka tillbaka och leta. Det kan ju ligga precis vid optikern. Nej. Vi promenerar från optikkällaren upp till tingberget längs vägen (alla stirrade på oss) för att se om de kanske låg där (observera att gångvägen vid varlaskolan är avstängd, varpå vi gick på gräset). Nej. Vi gav upp.

Några minuter senare höll vi på att köra över glasögonen! Som var HELA. De låg strax innan klovsten, snacka om att åka långt på taket (absolut över förväntan!). Det måste vara någon typ av super kvalitet på dom för de var helt oberörda av smällen (som måste ha skett när de flög av). Tack alla bilister som inte körde över Olivers glasögon, TACK!





Oliver sover och jag och T river tapeter i hallen för det är dags att måla om.



Kommentarer
Postat av: Linnea

Herregud vilken panik du måste känt! Min mamma har lagt både handväska, plånbok och kaffemuggar på taket. En kaffemugg såg hon flyga av när hon redan var ute på motorvägen, så den hade också åkt rätt långt. Vilken otrolig tur ni hade som hittade glasögonen hela!



Du är precis som jag då alltså... Jag är glad att jag bara pluggat på 50% de sista fem veckorna, annars hade jag garanterat varit i samma situation som du. Jag borde varit det ändå, men mirakulöst nog blev jag faktiskt klar med kursen i god tid och fick dessutom MVG, så jag är sjukt nöjd. Fattar inte riktigt vad som hände... ;)



Hur som helst är jag också rätt upptagen med jobb och kusstarter de närmsta två veckorna, men efter det lär jag ju också ha gott om tid att ses om jag inte råkar skaffa mig framförhållning!



T ska mest jobba dagtid, med frukost och lunch, men även lite kvällar och helger om det är något bokat eller någon catering. Jag måste säga att jag är liiiiiite nervös över hur mycket kvällar och helger det kommer bli, men han säger att det inte blir så mycket så jag får väl lita på honom. Hans schema ligger i alla fall på dagtid.



Vi bor nu i en etagelägenhet (två våningar) som är som ett radhus, alltså med uteplats och egen entré. Den ligger alltså i markplan (och en våning upp). Den vi ska flytta till är inte en etagelägenhet utan en enplanslägenhet, men den ligger tre våningar upp i ett höghus, alltså inte i markplan ;)

2010-08-07 @ 13:32:41
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag tänkte på en sak... Oliver har inte haft sina glasögon på en enda bild sedan han fick dem..? Är det för att de trillar av hela tiden? Hur funkar det annars, vill han ha på sig dem eller vill han bara ta av dem? Vad jobbigt det måste vara när man är så liten... :/

2010-08-07 @ 13:51:31
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: Nena Schönberg

Har oliver glasögon

2010-08-07 @ 15:52:34
URL: http://www.mondoblog.se/nena
Postat av: sofie

sjukt!

2010-08-09 @ 00:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0