JAG VANN och förlorade.

Yes, thats right! För första gången i mitt liv vann jag på bingolotto. 50 kronor är nu mina! Yay.

För att dra bingo storyn lite kort, det ringer en försäljare till mig, tro mig jag brukar inte lyssna, men han var trevlig och sa att jag skulle få två sverigelotter och en bingolott helt gratis. Jag tyckte det verkade bra och tackade ja, en vecka senare ligger det sex lotter i vår brevlåda, två lotter till tre program, och en räkning. Jaha tänker jag, jag behåller lotterna och hoppades att mina gratis lotter skulle komma så fort jag hade betalt de andra. En vecka senare öser ytterligare sex lotter in, inga gratis lotter där inte, tillslut får jag mina gratis lotter (utan vinst) och känner mig nöjd, jag får även en lapp där det tydligt står att de som inte har beställt sommarlotter inte får dem och jag skjuter därför upp att säga upp dem eftersom det inte är någon stress. En vecka senare ligger det ca 16 lotter i min låda, för HELA sommarsäsongen, jag är rätt nyfiken på när jag "beställde" dem! Kanske var det när jag sa att jag ville ha gratis lotter? Nu är det avbeställt iaf och hösten blir lott-fri!

50 kronor i vinst täcker inte mycket av mina utgifter till bingolotto, men man skall vara glad för det lilla!




Denna Lotta hon bara ler, ler och ler! Jag har funderat på om hon tänker: "hähä, vi e snabbare än dig, du blir aldrig av med oss, vi skickar fler innan du hinner blinka, hähä"


Kommentarer
Postat av: Linnea

Men herregud! Fast du har rätt att "ångra dig" inom två veckor, eller i det här fallet hävda att du inte fick korrekt information om vad du gav dig in på. Kanske lite krångligare när det gått ett tag, men ändå. Vilka idioter som gör sådär!



Angående Anthonys olycka så ringde pappa så fort han släppt av mamma och Anthony på akuten och parkerat bilen vad jag förstått det som. Jag valde att inte åka ner dels därför att jag litar till fullo på att mina föräldrar, speciellt mamma, klarar av en sådan händelse mycket bättre än jag, dels för att jag vet att Anthony är fullständigt trygg med dem och jag tror bara att han skulle bli mer upprörd och ledsen om jag kom dit mitt i alltihop. Därför stannade jag istället hemma och fortsatte med mitt skolarbete som borde varit klart typ förra veckan... Men jag åkte förstås ner till mamma och pappa lite senare så att Anthony hann berätta och gosa lite med mig innan han skulle gå och lägga sig :)

2010-06-29 @ 11:47:12
URL: http://mammacaruso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0