Äventyret Oliver sent kommer glömma - Liseberg


Vi gav oss av till Liseberg igår, Oliver var alldeles salig och skulle åka precis allt. När vi kom in var Oliver helt tagen av omgivningen, han stirrade på alla människor och klappade händer åt alla musiker vi passerade. Vi började med att jag och Oliver åkte ponnykarusellen, han satt på en häst som åkte upp och ner, han verkade inte vidare road, men han höll i sig riktigt bra själv och var helt koncentrerad. Det var först när vi skulle gå av som jag märkte att han var förtjust, ni förstår att han vägrade släppa hästen och var riktigt arg på den för att den hade slutat röra sig. Jag fick dra loss honom och springa ut, varpå han och t fick ställa sig i kö igen. När Oliver satt på hästen igen var han minst lika arg för att den inte rörde sig, han slog på den, gnällde och stirrade surt på t och tyckte att jag skulle komma på (som om det skulle hjälpa). När karusellen till slut började snurra var han otroligt nöjd. Vid avstigningen fick T dra loss honom och vi rusade bort till farfarsbilar. Oliver var väldigt duktig, han styrde, snurrade och log nöjt när bilden svängde. När vi hade gått av försökte han ta sig in i bilen igen, utan framgång. T och Oliver åkte kaninresan, Oliver pekade på alla kaniner och sa formellt "dä", varpå pappa sa "ja där är det kaniner har du sett", när de kom av berättade t att det hade varit mängder av kaniner då började oliver peka vilt omkring sig och skrek "dä" i högansky. Vi vandrade vidare till burgerking och åt för att sedan bege oss hemåt. Oliver ville absolut åka spinrock, han pekade, tittade på mig, nickade och sprang mot kön, jag försökte förklara att han var för kort, vilket inte direkt gav någon förståelse. Oliver hade på sig sina öron från att vi kom dit tills han somnade hemma, de skulle absolut inte av.




Oliver höll sig stenhårt fast och var nästan arg för att t skulle hålla i honom.



Ser ni hur duktigt han håller i ratten?



Oliver gick runt på burgerking och åt, ibland vände han sig om och pekade viktigt mot människorna som skrek i spinrock.



Oliver slängde allt skräp, efteråt klappade vi händerna.





Kommentarer
Postat av: Linnea

Vad roligt och mysigt! :) Jag tycker T var himla snygg i rosa piké, min sambo vill inte alls ha en rosa piké fast jag vet att han skulle passa jättebra i det! Här kör vi på gammalt hederligt marinblått i stället...



Jag tog inte alls illa upp :) De flesta föräldrar känner antagligen så, inklusive jag själv (jag har ju ett väldigt kontrollbehov vad gäller det mesta dessutom). Och hade inte min mamma varit med så hade jag absolut åkt dit på stört! Hon är den enda jag litar på med en sådan grej och även vet att A litar på och känner sig trygg med.



Ska förresten också läsa ett par kurser på komvux nu och stötte på samma problem där. "Nästa vecka går jag på semester, men du kan göra provet i augusti". Bara det att kursen är slut och jag jobbar 125% i augusti... Jättebra! ;)

2010-06-30 @ 16:06:39
URL: http://mammacaruso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0