En nyvaken Oliver och gårdagens Earth Hour

Earth Hour

Vi hade mysigt under earth hour och tillskillnad från resten av området hade vi ner släckt och deltog. Jag vet inte om det berodde på dåligt intresse från resterande bosatta eller om det kanske var att informationen om att det var igår inte hade nått fram. Det var synd tycker jag allt, jag hade hoppats på att vi mellan 20.25 och 20.35 hade fått se en förändring i ljus läget. Jag sökte febrilt men lampor och tv var igång hos våra grannar. Synd, oansvarsfullt och tråkigt.

Läste i GP att dem hade släckt ner både Habourbridge och operahuset i Sydney, hela Nya Zeeland (med undantag ifrån 12 gatulampor) och det får mig att känna mig väldigt besviken över att Sverige inte agerar. Australien är mer utsatt för miljö förändringar än vad vi är, det är förmodligen därför de agerar starkare, men dem kan inte förändra världen själva och Sverige böjer ner huvudet redan när det handlar om den enklaste aktion. 



Godmorgon Oliver!





Kommentarer
Postat av: sofie

AAAAAA världens sötaste unge! Helt sjukt.

2010-04-02 @ 22:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0