Fixar sugen!



Jag vill skapa mig en underbar trädgård! Plantera nya livliga plantor i de ekande tomma krukorna, se hur dem försöker överleva sol, vind och regn, njuta av att dem bara står där och livar upp uteplatserna med sina färger.

I rabatten intill ytterdörren växer det nu några röda tulpaner, Oliver har en tendens att rycka av dem, men några är minsann kvar och visar upp sig för en väldigt lycklig publik. Vi har planterat smultron i två krukor som har fått inta plats på bordet på baksidan. Men nu känner jag att det är dags för mer! Dessvärre har jag inget förråd av växter att tillgå, vilket gör att jag måste ge mig av hemifrån för att få tag på ett par och det tar mig emot. Det är måndag och jag är allmänt trött, likså är Oliver och Tobias verkar inte heller som någon energiknippe även om han stoltserar med att han är den piggaste av oss. Hm. Kanske kan bara han åka? Nej, det här ska ske gemensamt, det är mysigt att handla blommor. Plus att han lär nog komma hem med en palm om jag skickar honom själv... Jag gillar palmer, men inte direkt i blomkrukor ute, inte heller i rabatten, knappt i badrum. Mest utomlands faktiskt, det är lite för exotiskt för Sverige.

Jag kanske ska ta och dammsuga istället, fast det är mycket tråkigare och jag är trött. Jag får ta mig själv i kragen nu, SE UPP alla dammråttor - NU kommer jag! PIP så mycket ni vill jag ska stilla det!





Kommentarer
Postat av: Evelina

Att dammsuga är hur tråkigt som helst ;/

2010-05-24 @ 21:37:36
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jag kan komma å så blommor åt dej!!!

2010-05-24 @ 22:30:19
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Eva

Hittade hit via en annan blogg, så tänkte att jag skulle lämna en kommentar. :)

Hoppas dagen varit bra o att du hittade fina blommor! :D

2010-05-24 @ 22:38:08
URL: http://cizzibellan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0