Jag ska förändra världen!

Jag vill:

-          Utrota fattigdom

-          Hitta botemedel åt alla sjukdomar

-          Stoppa alla krig

-          Göra så att ingen dör

-          Göra alla jordens människor lyckliga

 

Jag kan:

-          Jag kan inte utrota fattigdom, men jag kan hjälpa lite på vägen mot ett humant liv.

-          Jag kan inte bota alla, men jag kan stödja och finnas där för de som är sjuka.

-          Jag kan inte stoppa krig, men jag kan hindra mig själv från att kriga.

-          Jag kan inte hindra döden, men jag kan uppskatta livet.

-          Jag kan inte göra alla världens människor lyckliga, men jag kan sprida lycka där jag går.

 

Ingen kan göra ALLT, men ALLA kan göra något.


Ett originellt inlägg kanske? Men jag tror vi alla behöver en påminnare om att livet är just ett liv och att det är vi tillsammans som skapar världen. För vad är det egentligen som människan inte kan styra över? Jo, naturkatastrofer, sjukdomar och vädret. Vi har makt mina vänner, ovetandes om makten försöker vi hinna leva livet och glömmer att allt vi gör skapar kedjereaktioner.


Som herr Kant sa:  Handla endast så att du kan vilja att din handling blir till allmän lag.


Kommentarer
Postat av: Eva

Ett riktigt bra inlägg, dom där orden stämmer verkligen. :)

Hoppas du får en bra dag!

2010-05-25 @ 11:44:13
URL: http://cizzibellan.blogg.se/
Postat av: Linnea

Vilket bra inlägg! Jag ska också börja tänka mer så :)



Vad roligt att din sambo är sån, min sambo kan inte matcha någonting! haha



Tack för din andra kommentar också. Det är skönt att få lite stöd, pepp och förståelse :)

2010-05-25 @ 11:54:44
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: Nena Schönberg

hahaha låster som du är med i någon skönhetstävling ;)

2010-05-25 @ 12:42:46
URL: http://www.mondoblog.se/nena

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0