"Mitt namn är Per och jag ringer från SVT"

Jag fick ett konstigt telefonsamtal idag. Herren i luren sade vänligt "Hej, jag heter Per och ringer från SVT". Följande tankar följde under de få sekunder jag hade innan det verkade konstigt att jag inte yttrade ett hej: Jag har betalt tv-licensen! Jag är inte skådis! Jag vill absolut inte vara med på tv med den här magen. Gud tänk om det är uppdrag granskning som har hittat på någon historia om mig, hjälp! Eller har T varit med om en olycka? Då ringer väl polisen först. Fast man vet aldrig. Fan. Jag vill inte alls vara med i tv! Och jag har betalt, snigel - nej tack! "Hej Per" Fan. Han vet att jag inte betalde förra året. Nej. "Du hörde av dig angående en barnsäng på blocket?" Ja! Ja!Ja! Prisa gud. Samtalet flöt på. Mitt hjärta slog som vanligt.

Vi ska köpa en barnsäng (Olivers farmor och farfar skall köpa en barnsäng i julklapp till Oliver, jag och T är bara med och bestämmer vilken. Kanon.) som varit del av rekvisitan i de kommande avsnitten av "Gynekologen i Askim". Lite fräckt! Den är ljusblå med guldknoppar (svt har målat om den - jätte sött!), nedan ser ni en bild på orginalet från Ikea.

Jag är tacksam för att SVT inte ville mig något annat. Jag skall aldrig låta bli att betala den där dumma licensen... Och jag skall verkligen aldrig, aldrig vara med i något program som gravid. Tänk er själva, hela svenska folket får se er se ut som en flodhäst. "Hon den där flodhästen", kul liksom...

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hahaha vad du är rolig! Det är inte ens SVT som ringer om TV-licensen, det är Radiotjänst! ;) Vad roligt att ha en säng som varit med i TV. Det kan ju räcka om man nu inte vill vara med själv... ;)

2010-11-09 @ 15:30:50
URL: http://mammacaruso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0