Tanka hjärnan syrran.

Min syster fick körkort för några veckor sedan (notera: några veckor sedan!) och första dagen hon hade körkort fick jag rusa in och kalla på hjälp när hon skulle tanka eftersom tanklocket "satt fast". I söndags uppstod samma situation när hon skulle tanka, jag lyckades värva en frivillig man till uppgiften att få upp locket (man kan anse att hon borde kunna det nu eftersom hon har haft samma bil i flera veckor! Fast hon kanske bara tankar när jag är med?).

Jag - Ursäkta kan du hjälpa oss att få upp locket?

Mannen - Ja, visst.

Han drar loss det direkt och tittar på oss konstigt, varpå min syster känner sig tvungen att inta försvarsposition.

Syster - Alltså, tankning ingår inte på uppkörningen...

Mannen skrattade och gick. Han har nu en rolig historia att dra för sina nära och kära...


Kommentarer
Postat av: Linnea

Hahaha :)

2010-11-16 @ 16:27:31
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: syrran

asså.. jag tankade idag. själv, i början. låt oss lämna det vid att jag inte vill tanka själv igen.

2010-11-21 @ 22:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0