Nothing / This is me

Det är fredag och jag har inget att göra nu när Oliver sover. Så jag tänkte fördriva tiden med att svara på några frågor om mig själv.

Fullständigt namn?
Maria Pia Dahlgren.
Exakt ålder?
21 år, 9 månader och 23 dagar.
Vart bor du?
Vallda. Som ligger i Kungsbacka,Halland.
Bor tillsammans med?
Min sambo Tobias och vår son Oliver.
Husdjur?
Nej inte nu. Vi hade tidigare en katt som hette Lomiss.
Färg på ditt hus?
Beiget med röda fönster.
När är du född?
3 februari 1989.
Klass?
Vadå klass? Jag går inte i någon skolklass. Lägre medelklass om vi talar om ekonomin som just nu består av studielån och studiestöd.
Något jobb?
Nej inte för tilfället. Studierna räcker.
När gick du upp i morse?
Strax innan tio. Det hör inte till vanligheterna, jag försov mig rejält.
När ska du sova ikväll?
Ja, åtminstone innan tolv.
Kramat och pussat någon idag?
Ja. Både Oliver och Tobias.
Vad har du ätit idag?
Lunch: Kinamat från gårdagen. Middag: Fläskfilé, potatisgratäng och bearnaisesås.
Dagens klädsel?
Just nu. Vita mjukisbyxor och en vit vanlig tshirt. Plus en filt, om det nu räknas dit.
Dagens smink?
Inget.
Dagens sötnos?
Oliver såklart!
Vem pratade du med i telefon senast?
Tobias, han är i Göteborg ikväll och ringde om någon bok han hade hittat.
Vem fick du senast sms ifrån och vad stod det?
Jag har inte haft min mobil på en vecka eftersom jag glömde laddaren i Kalmar, men den är på väg med posten!


FAVORIT:
Film?
Jag älskar filmer med oväntade slut så som: Sjätte sinnet och Hide and seek. Annars är Vingar av glas, Zozo, Save the last dance och Pretty woman mycket bra filmer.
Låt?
Jag har tre. Mariette (idol) - Dear mister president. Mr Big - To be with you. Bryan Adams - Summer of 69
Mat?
Smörgåstårta, rökt lax, kräftor, räkor och kinamat.
Dryck?
Kolsyrat vatten och drycker med ciderkaraktär (som det så fint heter nu för tiden).
Färg?
Vit.
Stad?
I Sverige: Helsingborg eller Göteborg. Svårt. Utomlands: Sidney.
Land?
Sverige eller Australien
Ämne i skolan?
Samhällskunskap, religion och psykologi.


SENASTE:
Personen du tänkte på?
Andreas Weise. Idol är kasst utan honom.
Gången du var i Göteborg?
Förra veckan.
Gången du var i Stockholm?
I början av året.
Gången du var full?
Det var längesedan.
Gången du var hög?
Det har jag aldrig varit.
Personen som såg dig gråta?
Tobias och Oliver.


ANTINGEN ELLER:
Svart eller vitt?
Vitt.
Hund eller katt?
Hm. Båda. Om jag måste välja så katt.
Ut och festa eller hemma och mysa?
Hemma och mysa.
Tv-spel eller datorspel?
Tv-spel. Supernintendo.
Lunarstorm, helgon eller Playahead?
Lunarstorm hade jag när jag var yngre, övriga har jag aldrig haft.
Big Brother eller Paradise Hotel?
Jag såg aldrig Big Brother. Paradise hotel är väl inte något vidare bra program...
Har du svart hår eller blont?
Brunt. Men jag hade hellre haft blont än svart.
Har du blåa ögon eller bruna?
Ehm. Jag har gröna, men hade gärna haft blåa.
Choklad eller lakrits?
Choklad.
Göteborg eller Stockholm?
Göteborg.
Högerhänt eller vänsterhänt?
Höger.
Coca cola eller fanta?
Fanta Exotic annars Coca cola.
Pizza eller kebab?
Kebabtallrik. Äter helst inte pizza.
Randigt eller prickigt?
Randigt.
Älska eller älskas?
Omöjligt att välja.
Leva eller dö?
Leva. Vilken konstig fråga!


VEM
Ska du träffa imorgon?
Tobias och Oliver. Förmodligen fler men vi har inte bestämt vad vi ska hitta på ännu.
Sjöng du senast för?
Oliver, när jag nattade honom för en timme sedan. Vi sjöng pippi och en sockerbagare.
Hade du senast en msn konversation med?
Oj. Jag är aldrig där inne. Förmodligen pappa.
Vill du kasta en sten i huvudet på?
Va? Jag skulle aldrig kasta en sten på någon, i så fall hade det varit en olyckshändelse.
Förtjänar att dö?
Den som uppsåtligt mördat en annan människa, utan orsak och kallblodigt nog inte ångrar sitt dåd.


VAD:
Gör dig glad?
När jag uppfyller de förväntningar jag har på mig själv, när andra är glada, komedi filmer och när Oliver kittlar eller retar mig. 
Gör dig ledsen?
När människor är egoistiska. När människor lovar en sak men sedan gör motsatsen. Döden. Tanken på att något skall hända Oliver eller att jag ska förlora honom.
Vad vill du helst göra nu?
Spela vårt nya spel. Men jag prövade och det var inte så utmanande att spela det själv ;)
Vill du ha nu?
Ingenting.
Önskar du dig i julklapp?
Vet inte riktigt. En resa, en upplevelse, ett resturang besök. Inget speciellt.
Längtar du till?
Jag längtar efter att få träffa bebisen i magen.
Ångrar du i ditt liv?
Jag ångrar lite små saker, men i det stora hela är jag fullständigt nöjd!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Intressant läsning! ;) Jag är född tre dagar efter dig. Fast två år före dig. Vad blir det? 728 dagar före (det var skottår 1988). Okej, det är nog dags att gå och lägga sig.

2010-11-27 @ 00:24:49
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: Smurvel

WHAT?! Bor du... här? :O Nu har jag följt din blogg aslänge och trott att du bodde i typ... Stockholm eller Haparanda eller något :P

2010-11-27 @ 13:07:17
URL: http://smurvelmurvelsmurfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0