Min bebis kan prata !

Bebisen alias Oliver har gått och blivit en stor gosse. Hans vokabulär utvecklas i ultra fart, snart kan han hela akademins ordlista utantill och det kan även vara så att han talar kinesiska flytande, det är svårt att bekräfta eftersom jag inte är lika kunnig.



Följande ord kan han säga:
Mamma
Pappa
Moffa (morfar)
Puh (Inkl. Ior mfl.)
Pippi (både långstrump och fåglar)
Pia
Mia
Voff (hund)
Mu (Ko)
Kikka kikka (kittla)
Dä (där)
Me (mera)
Bil (till alla fordon)
Nä (nej, mest i skäll syfte)
MMm (ja, fast ibland nej. Kanske mer "vet inte vad jag vill"...)
Jaaa (låter skånskt)
Lilla (lilla pappa)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Vi kan nog konstatera det! ;)



Du ser - orden kommer! Och nu kommer det bara komma fler och fler i rasande fart! Det är så roligt! :)



Anthony säger just nu mest sådana trevliga saker som "Nej itte mä mig mamma!" (Nej, du får inte vara med mig mamma!) eller "Itte ba den, tycke itte om den" om typ allting bara för att det är kul och för att han kan. Han har även lärt sig den klassiska "Dumma den/dig!" med tillhörande sparkar och slag... :/ (Där har vi något negativt med dagis).



Och så målar han (jättemycket) på bordet bara för att kunna säga "OJ då! Itte ba dää, itte göa så, itte måla boodet!" Som tur är nöjer han sig med att stå kvar på trottoaren och säga att bilarna är farliga...



Nä nu får jag gå och lägga mig. Vi åker till Frankrike tidigt imorgon. Ha det så kul här hemma! ;)

2010-10-13 @ 23:10:18
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: Laila

nämen så duktig lilkille du har =)

2010-10-14 @ 10:25:06
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: Madde

Duktigt :) .



sv - Lärare i Svenska, men med inriktning på svenska som andra språk, sex och samlevnad samt dator. Har även 60 hp inom förskola/grundskolans tidigare år. Ska bli för högstadiet, eller grundskolans senare år som det egentligen heter. :)

2010-10-14 @ 12:33:58
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Sanna

Haha nä, precis min tanke om systembolaget :)

Om du tycker han är läskig så fyller han sin funktion! x)

Jag älskar folks reaktioner när de kliver in på mitt rum och tror att det sitter någon där! Till och med de som egentligen vet att han ska sitta där blir skraja... Roligare kan det knappast bli :D Men jag lovar, han är supersnäll.

2010-10-14 @ 13:50:49
URL: http://madeofthis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0