Högskoleprovet

För att fatta mig kort. Jag är en riktig medelmåtta ligger på 0,8. Lyckades bäst på diagramdelen trots alla velen. Sämst på orden, bara femton av fyrtio poäng, jag måste ha fått hjärnsläpp en sväng. Missade fem frågor på elf, hur nu det var möjligt, jag kan bara skylla mig self. Måste släppa på stressen och bli mer noga till nästa år, då ska minsann maxa mitt rekord. (Och då lär jag vara störst, om då inte bebisen kommer först.)


Hur kunde jag helt missa en sida på engelska delen? Jag såg den inte. Jag är extremt arg på mig själv för att jag var slarvig nog att lyckas med det. Jag är fullt nöjd med de andra blocken, dvs diagram, nog, läs. Faktiskt till och med med orden trots att jag inte lyckades få hälften rätt. Men engelskan, mitt säkra kort, jag fattar inte vad som hände? Jag hörde fel, tyckte ledaren sa 25 minuter (ist för 35), jag var visserligen dunder stressad, men det var den del jag var helt säker på att lyckas bra med. Jag har bara haft nått enstaka fel när jag gjort den delen på datorn. Nej, jag fattar inte alls vad jag sysslade med... Grr. Nåja, ingen idé att vara sur över det nu. 


Kommentarer
Postat av: mamma

Idag känner jag mig rätt ok hjärnkapacitetsmässigt. Är bara irriterad på Ts familj som envisas med att kalla Anthony för Tååååååny trots att jag talat om tydligt flera gånger att jag hatar det smeknamnet och inte vill att han kallas det. En gång blev jag till och med riktigt förbannad på en av Ts bröder, men det hjälpte visst inte. Jag vet att de tycker jag är löjlig, men jag tycker de ska respektera mig ändå. Jag kanske får skrika och gorma och hota med att inte låta dem träffa honom om de inte slutar, det kanske funkar? ;)



Tråkigt att du missade sidan på elf, men det är ju tur att det finns fler chanser! :) Fick du 0.8 förra gången eller denna? Fick du 0.8 nu så kan du ju räkna med att du säkert hade fått 0.9 om du inte missat frågor :) Jag tycker du är duktig! Högskoleprover är svårt, framför allt pga tidspressen!

2010-10-24 @ 13:20:41
Postat av: Linnea

Hahaha! Kommentaren från "mamma" är från mig! Jag glömde att jag använder mammas dator och hennes uppgifter är sparade istället för mina ;)

2010-10-24 @ 13:22:06
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: Lena

Nej var inte sur, det går bättre nästa gång.

Ps. jag har telefon Ds

2010-10-25 @ 11:27:57
Postat av: Linnea

Usch, det är så respektlöst att göra så! Det spelar ingen roll om de tycker att vi är hur löjliga som helst, det är våra barn och de ska bara respektera hur vi vill ha det!



Jag bryr mig t.ex. inte om att T alltid fick ha napp när han åkte bil - jag tycker inte att A måste ha det om han inte är ledsen eller trött och jag hoppas att han ska somna. Och jag skulle verkligen uppskatta om svärmor NÅGON gång kunde fråga mig om det är OK innan hon högt och tydligt talar om för A att han ska få glass/kakor/bullar. Det spelar ingen roll hur viktigt eller oviktigt de tycker att det är, det är bara att acceptera att det är vi som bestämmer över våra barn...



Och den där filmnissen har jag heller aldrig hört talas om innan. Undrar om han har fuskat på något sätt, för han har ju inte direkt några kommentarer. Dessutom är väl t.ex. True Blood och Dexter inga filmer vad jag vet...

2010-10-25 @ 21:37:00
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: Hanna Z

Ja visst är den söt? Och vad kul med ett litet syskon:)

2010-10-26 @ 07:33:53
URL: http://hannaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0