Veckans brott med Leif GW Persson

Ikväll sänds veckans brott på Svt 1. Som vanligt kommer jag och min sambo att sitta bänkade. För att värma upp tänkte jag bjuda på lite härliga citat från GW...



"Ja, inget ont om dom som åker moped, men åka moped när man är 20.. Det är nog en lätt efterbliven gärningsman vi har att göra med" - Leif GW Persson i efterlyst.

Följande frågar har ställts av besökare på svt.se och är besvarade av GW:

- Vad händer om jag inte vittnar vid en rättegång?
LEIF SVARAR: Är du kallad som vittne så är du skyldig att vittna. Det där är inget man kan bestämma över själv. Om du inte dyker upp så kan rättegången komma att skjutas upp - och du får betala vite. Ett bötesbelopp. Uteblivna vittnen ställer kort sagt till en jävla massa problem.

- Finns det någon statistik över hur grovt kriminella röstar i riksdagsvalen? 
LEIF SVARAR: Det har jag aldrig hört talas om och jag tror knappt att någon har tänkt tanken ens. Mer än du då.


Kommentarer
Postat av: Finni - Elliotts morsa

Haha håller med :)

2011-02-23 @ 09:19:07
URL: http://mammafinni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0