Två funderare

Tv licens
Jag har lite svårt att förstå varför jag ska betala över 2000 kronor om året i tv licens. På radiotjänst står att läsa följande: "fri från kommersiell och politisk påverkan i SVT". Var det någon mer än jag som såg att svt hade reklam efter melodifestivalen för sina sponsorer? Reklam är väl det samma som INTE fri från komersiell påverkan? Så nu förstår jag verkligen inte vad jag betalar för.

Konserverade barn
Jag kan inte förstå hur det kan vara lagligt att ställa ut konserverade barn. Jag syftar på de siamesiska tvillingar som återfinns på naturhistoriska museet i Göteborg. Det borde vara ett lagbrott?! De förtjänar en värdig begravning likt alla andra människor.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Angående TV-licensen kan jag bara säga att jag håller med dig. Jag råkade ringa och tala om för dem att vi gjort oss av med vår TV när vi flyttade ;)



Och det andra är ju bara hemskt! Som du säger, de har rätt till en begravning som alla andra.

2011-03-25 @ 12:51:36
URL: http://mammacaruso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0