Jag älskar Tobias jätte jätte mycket <3 Puss puss!


Ni som känner mig vet att den rubriken inte "är jag". För er som inte känner mig så kan jag tala om att jag älskar min sambo, kanske inte helt oväntat med tanke på att han är min sambo?
Men för väldigt (väldigt, väldigt!) många människor tycks det vara oerhört viktigt att ständigt skriva det i bloggar och på communities. Innebär det att övriga allmänheten tror att jag inte älskar min sambo (och för den delen inte heller min son) eftersom jag inte ständigt vräker ut det på internet? 

Jag tänker inte börja med det. Det är helt uteslutet. För vet ni vad, jag förstår inte funktionen! Om du nu är tillsammans med en person antar jag (även om jag inte har med det att göra) att ni älskar varandra annars skulle ni väl knappast vara i en kärleksrelation? Eller vad har jag missat? Varför ska ditt sociala nätverk uppdateras gällande din kärlek till din partner varje timme? Jag förstår att du tycker om din respektive. Visa det för den personen istället för att ständigt påpeka det för alla andra. Köp en blomma, ring eller bara säg "jag älskar dig" nästa gång ni ses... Mer effektivt??

Jag undrar om det beteendet kommer av osäkerhet på förhållandet eller bara allmän oförmåga i att förstå att andra människor också har en hjärna?

Det kanske är jag som är efter (kämpade i fem minuter innan jag förstod hur man gjorde det här hjärtat <3), kanske handlar relationer  inte längre om två personers kärlek, kanske är det nu viktigare att alla ständigt vet att du är lycklig?

Ja, jag vet inte. Jag har inte en fil.kand. i facebook relationer. Men bara av nyfikenhet vill jag gärna ha din åsikt.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag behöver säkert inte säga att jag håller med dig. Jag tycker det är otroligt jobbigt med folk som hela tiden måste tala om för omvärlden att de älskar sin partner! Och helst med en miljard gulliga hjärtan och rosor och fluffiga moln... Totalt onödigt.

2010-09-15 @ 11:06:06
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag håller verkligen med dig!

2010-09-16 @ 10:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0