Röstat och klart.



Ja, idag har jag slått mitt slag för demokratin. Jag valde att rösta på moderaterna rakt igenom. Inte helt oväntat... 

I kommunfullmäktige gick min personröst till Per Ödman, som gör ett utmärkt arbete! I landstinget valde jag att lägga min röst på Ulrika Jörgensen, hon verkar ha mycket energi och kunskap att dela med sig av. Både Ulrika och Per var självklara val både för mig och partiet (båda toppar sina listor). Riksdagen var svårare... Jag ville gärna ha en ung tjej och väldigt gärna någon som var bosatt i vallda, så det fick bli en Camilla Dahlgren (bra efternamn;) som jag faktiskt inte vet det minsta om. Men hon var den som fyllde de kriterier jag hade och att hon är egen företagare var ett plus i kanten eftersom jag tycker att det tyder på en driven personlighet. Hon var på plats 27 på riksdagsblanketten.


Glöm inte att rösta! Och om ni är osäkra på vad, läs på eller rösta blankt. Visa åtminstone att ni är för demokrati genom att rösta blankt!!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Vet du var man kan hitta information om kandidaterna? Jag har letat men inte hittat något annat än namnen. Inför EU-parlamentsvalet vet jag att de hade lite information om varje kandidat och deras hjärtefrågor på hemsidan (Moderaternas alltså), men kan verkligen inte hitta något sådant nu! Börjar få panik för jag vet inte vilka jag ska kryssa!

2010-09-07 @ 14:09:22
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: Linnea

Tack för tipset! Då ska jag kika in där och se vem som tycker som jag ;)

2010-09-08 @ 11:16:58
URL: http://mammacaruso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0