Tio saker att rädda vid brand -Lista



De tio mest betydande sakerna i mitt hem: (Utan inbördesordning)


•1.      Halsbanden
Jag och Tobias köpte de halsbanden i Egypten, innan vi fick veta att vi skulle ha barn och de symboliserar vår kärlek till varandra.


•2.      Nallen
Köpte den nallen till Oliver direkt efter att jag hade varit hos bvc och sett honom för första gången.


•3.      Ballerina
Den fick jag när jag var liten och mamma hade varit på Madeira (tror jag). Jag hade saknat henne jätte mycket!


•4.      Spargrisen 
Min gammelfarfar Tage målade den till mig när jag var liten, den får mig att känna att både han och gammelfarmor finns kvar i mitt liv.


•5.      Dalahästen
Är ett minne av min barndom när mina föräldrar fortfarande var gifta


•6.      Krukan
Såg jag i en blomsteraffär när jag, min syster och min farmor skulle köpa en present till min farbror. Jag stod och tittade på den och sa att den var helt underbar (vilket den verkligen är). Farmor kom ihåg det och köpte den. Det gjorde mig lycklig att hon noterade min förtjusning och lade den på minnet.


•7.      Skålarna
Har jag fått av mormor och de får mig att tänka på de gångerna hon passade mig när jag var liten. Vi sjöng sånger, min nalle hoppade bungyjump ifrån hennes balkong och skälet till att jag tänker på det är för att hon har en likadan skål som alltid har funnits där.


•8.      Halsbandet
Fick jag av Isa när jag fyllde arton, det får mig att tänka på gamla tider och njuta av gamla minnen.


•9.      Necessären
Såg jag när Jennifer och jag var i stan, jag sa att jag ville ha den och plötsligt hade hon köpt den till mig. Jag är fortfarande chockad för jag har aldrig varit med om det tidigare och jag blir glad varje gång jag ser den.


•10.   En skiss
Som Sofie målade på Oliver, väldigt fint men framför allt omtänksamt.


/Maria


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du sa ju att du tyckte om den och ville ha den men inte hade råd. Klart jag köper den då till dig! =) Allt för mina vänner!!

2009-04-26 @ 17:08:41
Postat av: Anonym

Åh du tyckte jag var dålig på att uppdatera =p

2009-04-27 @ 14:28:38
URL: http://jenniferhagne.blogg.se/
Postat av: Amanda

Haha fan vilken grym lista, en sån ska jag också göra!

2009-05-14 @ 14:25:34
URL: http://attentionwhore.blogg.se/
Postat av: systeryster

HAHA! barnen och maken då??

2011-06-20 @ 21:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0