Oliver handlar på egen hand.



Han hittade sina våtservetter och favorit köttbullar, jag kunde inte neka till köpet. Jag är lyckligt lottad som inte har en hysterisk 2 åring som kräver godis eller glass vid kassan. Köttbullar är bra mycket nyttigare och inte kan jag klandra honom för att han vill hålla sig ren och fin.

Okej då. Om sanningen skall fram skrek han efter glass när vi skulle gå ut, men! Han nöjde sig med en köttbulle. Jag är stolt.

Och nej vi köpte inte öl, Oliver måste ha gått vilse i affären. Eller så är han en upprorisk tvååring som redan nu börjar få problem att hålla sig ifrån spriten. Skämt och sido. Här hemma gäller en sträng 18 års gräns för alkohol, kanske till och med 25 års gräns om man nu ska se till verkligheten (T är portad tills jag inte är gravid längre - jämställt).

Jag har fortfarande inte hunnit läsa några bloggar. Matten tar över mitt liv. Vill någon klä ut sig till mig och skriva prov på fredag? Det är sällan de kollar leg och om det skulle hända får fejk-maria ta på sig skulden, det är bara att dra till med "jag hade matteabstinens och jag visste att hon Maria var sjuk idag". Bra idé va?

Kommentarer
Postat av: Smurvelmurvelsmurfen

Haha :P

Gällde rätt sträng 18-årsgräns på alkohol här hemma också, iofs så är jag inte mycket för festande och känner inget intresse alls av att ägna mig åt att dricka mig full även om jag råkar vara 18 så jag tror inte att jag upplevt det som något jätteproblem.. :P

2010-12-08 @ 17:20:49
URL: http://smurvelmurvelsmurfen.blogg.se/
Postat av: Linnea

Frivillig! :)

2010-12-08 @ 20:24:17
URL: http://mammacaruso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0