Te-babbel



Sitter och dricker te (kallt...) med Elias ätandes i famnen och funderar över sommaren. Vi har tänkt att hinna med en hel massa roliga saker tillsammans under ts semester. Vi ska bo i en stuga på öland under en weekend, bara några hundra meter från havet och poolen. Vi ska åka upp till kungshamn, åka taxibåten över till smögen och strosa på den välbesökta bryggan. Vi ska åka till liseberg och spana in Lotta och hennes gäster, Oliver hoppas att Erik Saade kommer - någon som vet? Vi ska vara med våra nära och kära, bada i havet, sola i sanden, föra krig mot varandra med vattenpistoler, bygga höga torn av sand och äta färskpotatis varje dag (åtminstone nästan)...

Kruxet med vår semester är att jag inte har semester då. Jag börjar bli nervös att inte hinna med allt. Hur ska jag kunna studera samtidigt som jag är upptagen med att jaga barn och bada? Jag har redan ångest över det. Jag orkar inte ha det hängande över mig och samtidigt försöka hinna ha semester. I mitt tycke är det antingen eller, ledighet eller jobb, det kan inte kombineras om man söker ett lyckat resultat. Men det är som det är och det är trots allt min sista studieinsats för att sedan vara ledig i ett halvt år. Vem har den turen egentligen? Jag ska inte gnälla över lite matematikstudier.

Te är gott även när det är kallt. Elias har somnat. Back to track.

Kommentarer
Postat av: Smurvelmurvelsmurfen

Satte mig och kollade vilka som kommer igår. Saade skulle komma, 8 aug tror jag det var, men kolla upp saken för är inte helt hundra. Men tämligen säker på att han skulle dit iaf.

2011-06-21 @ 16:40:59
URL: http://delokaliserad.blogg.se/
Postat av: Lena



Nääe!

Te är fruktansvärt beskt,kallt!

Men riktigt hett te - det är gott!

2011-06-24 @ 12:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0