26 April (en tråkig dag)

Idag går inte klockan rätt, jag lovar att det var minst fyra timmar sedan T åkte, fast klockan är bara tjugo i ett och det var i själva verket bara två timmar sedan. Ofattbart, vi har hunnit med en massa och tiden har inte rört sig. Det känns lite som om klockan på datorn går fel, fast då måste den i köket också göra det och även text-tv. Det känns osannolikt. Vad ska jag göra för att tiden skall rusa i väg då? Inte för att det inte finns en hel massa saker som jag borde göra - diska, bädda, plocka undan leksaker. Allt det där som man tvingas göra varje dag, tråkigt men tvunget. Vill inte idag.

Jag är sugen på en varm kopp te, en mysig romantisk komedi och lite choklad. Har redan varit i affären idag men jag köpte ingen choklad och det ångrar jag bittert nu. MMM.. hur smarrigt hade det inte varit med en liten bit Daim nu? Eller lite Polly? Det åt jag igår, borde inte äta choklad idag igen men jag är så sugen! Inte lika sugen på att vandra bort till affären igen dock. Är lite sugen på regn med, då behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag inte är ute och det är lite mysigt när det smattrar mot taket.


Var i barnaffären Pilutta igår och fann den sötaste sänggaveln jag någonsin sett. Ljusblå med pirater på från sia, ner sänkt till femhundra kronor! Kände ett starkt ha begär, men lyckades inte övertala T. Om Oliver hade kunnat prata hade han berättat hur mycket han älskade den. Jag kom med alla möjliga skäl till varför vi skulle ha den, bland annat att han kan ha den tills han är tolv år, en bra investering med andra ord och för att inte ens tala om hur lycklig jag skulle bli när jag såg den varje gång. För man kan ju tro att han vill ha en glad och nöjd flickvän, men icke sa nicke... Nåja vem vet kanske hade Oliver inte alls gillat den när han var tolv (men åtminstone tills han var elva! )


Dagens problem: Att lära Oliver att säga "Pappa jag vill ha sängen från Sia, snälla?"


Dagens bästa: Att jag har chokladpudding i skåpet (i fall choklad behovet tar överhand)


/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0