Utbildning

Nu har jag spenderat över en timme på att leta efter en utbildning. Det är inte direkt enkelt. Det finns tre tänkbara alternativ (tre! av tusen andra?!). Kandidatexamen i offentlig förvaltning (gbg), innehåller mycket matematik (vilket inte är lovande.) Samhällsvetarprogrammet i Uppsala (i uppsala!!). Europaprogrammet med inriktning statsvetenskap i Göteborg (kul? tveksamt.)

Jag vill läsa samhällsvetarprogrammet i Göteborg med inriktning fred- och konfliktlösningar + statsvetenskap.
Inte för att den utbildningen överhuvudtaget existerar i Göteborg, men det är vad jag vill.

För övrigt undrar jag om det finns någon efterfrågan på samhällsvetare i arbetslivet?

Just nu känner jag mig oerhört lycklig över att jag inte behöver bestämma mig ännu.

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0