Valberedningen

Nu har jag kommit hem ifrån valberedningsmötet (Br-föreningen) och jag känner mig allmänt besviken över att de som bor här inte tycks vara intresserade av att sitta i styrelsen. Som tur är har vi tillräckligt många aktiva för att föreslå de antal vi skall. Jag tycker att det är synd att människor i inte vill engagera sig i den här typen av uppgifter. Jag hade gärna tagit uppdraget (kan inte eftersom jag sitter i valberedningen), nåja, för mig blir det nog till att sitta i valberedningen även nästa år det är roligt och lärorikt!

/Maria


Kommentarer
Postat av: Linnea

Det är tråkigt att det är så och man kan ju tycka att det är något man bör tänka över när man väljer att köpa bostadsrätt. Man kan inte gå genom livet och hela tiden tänka att "det kan någon annan göra". Om alla tänkte så skulle samhället knappast gå runt!



Jag vill väldigt gärna vara med i styrelsen på vår förskola någon gång. Tyvärr kände jag häromdagen när vi behövde en ny ledamot, att jag skulle bli för stressad av att ta på mig den uppgiften just nu, då jag större delen av tiden utanför skolan är "ensamstående" och förmodligen inte skulle orka och hinna lägga den tid som behövs eftersom styrelsen just nu har väldigt mycket arbete. Men jag önskar verkligen att jag hade tid och möjlighet för sådana uppgifter är så roliga och lärorika!

2010-04-28 @ 23:01:00
URL: http://mammacaruso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0