Världskulturmuseet



Vi var på världskulturmuseet igår. Vi och två andra. Tänka sig att människor fortfarande inte har hittat dit! De skulle haft en utställning för barn mellan 1-7 år om rymden (med massa roliga lysande knappar och så där) men den var dessvärre stängd fram till den 28 december. Vi gav inte upp utan åkte istället ner till bottenvåningen där de hade en utställning om olika resor (dels flyktingars kamp för att ta sig till sitt nya land och dels allmänt om det som vi i folkmun kallar för resor). Oliver älskade den, det var långa tunnlar att springa i som lät, hjul att snurra på, massa häftiga filmer, små hus som man kunde gå in i (bland annat en fejkad sandstrand där man kunde ligga och lyssna på havets brus) och det fanns inget att välta eller förstöra. Det var som en stor lekplats där vi var helt ensamma. Jag och T uppskattade utställningen, jag har sagt det innan men det tåls att säga igen, världskulturmuseet är inget vanligt museum det är som att besöka en annan värld.

Bilden tog vi vid ingången där det stod en automat, den här typen av bilder är tydligen väldigt populära i asien. Oliver valde både ramen och glassen, sen skickade vi bilden till mailen via automaten och nu kan jag publicera den på bloggen, fyndig idé!
  

Kommentarer
Postat av: Smurvelmurvelsmurfen

Ehm, jag visste inte ens att det fanns :$

Men kanske skulle överväga ett besök där någongång då ^^

2010-12-12 @ 13:21:46
URL: http://smurvelmurvelsmurfen.blogg.se/
Postat av: Linnea

Åh, jag måste verkligen ta mig (och A) till världskulturmuseet snart! Jag skäms faktiskt ihjäl över att inte ha varit där ännu... Borde dock undvika den där automaten, men får säga att du blev hiskeligt snygg på bilden! ;)



Ja, nu sjönk du rejält i mina ögon! Här trodde jag liksom att jag hade hittat en smart människa med samma intressen som jag, och så visar det sig att hon väljer Idol över Nobelfesten... Jag är djupt besviken!



Nej, haha, men jag är uppvuxen med att se på Nobelfesten. Jag fick vara uppe och se på den även på den tiden då jag egentligen gick och lade mig klockan sju. (Och utöver det så TYCKER jag verkligen att den är jätteintressant, men det verkar jag ju var ensam om...;) ) Så jag fick nästan en chock när jag insåg att inte alla andra ser det som ett måste ;)

2010-12-13 @ 08:46:19
URL: http://mammacaruso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0