Dålig förlorare.

Förlusten igår fick mig att somna på fel sida, men trots det hoppade jag upp som en sol i morse (var riktigt stolt över mig själv där ett tag). Sedan skulle jag borsta tänderna och som vanligt stoppade jag änden av tandborsten i munne (ohygieniskt? jag är så van vid att göra allt med en hand..) och den smakade fruktansvärt! Jag undrade självklart vad som har hänt med den och insåg att Oliver hade hällt ut min parfym (från egypten - säkert väldigt bra att få i munnen..) i tandborstmuggen. Eftersmaken sitter fortfarande i, och ja, man skulle kunna säga att jag föll tillbaka till det dåliga humöret ett slag. Oliver är effektiv i sina upptåg!

Nu har jag spenderat några timmar med att arbeta med uppsatsen i filosofi som skall vara inlämnad på söndag. Jag underskattade tidsåtgången på den skulle man kunna säga och känner mig lite pressad i nuläget.

T ska tydligen jobba dygn i morgon (dvs förmiddag till morgon). Jag var så naiv att jag antog att han inte skulle arbeta den här helgen efter veckans tidsöverhängande praktik. Men jag hade fel och får skylla mig själv som i godtro inte hade sneglat på almenackan. Jag är inte bitter, bara besviken, jag trodde han äntligen skulle ha lite tid för mig och Oliver.

Hela situationen är i självaverket lite konstig. Vi är bortskämda med att T är hemma från 13.00 i princip varje dag (och jobbar några strö dagar i månaden) och nu är det totalt förändrat. Han praktiserar nu heltid, dvs åker kvart i åtta och kommer hem ca kvart över fem (vanlig arbetstid, antar jag, dock stor förändring för oss). Men notera att det är praktik och ger därför inte ett öre i betalning (studiemedel fortsätter dock att komma). Resorna fram och tillbaka till Borås däremot ger oss ett minus på drygt 4000 kronor (under sju veckor) och därför måste vi ha mer pengar, vilket gör att T tvingas jobba alla helgdagar som det finns arbete för att finansiera sin praktik (sin frånvaro från oss). Snacka om OND cirkel...

Dyster dag för en dyster schlager dam, överarbetad mor och nyförlovad kvinna.

Lovar att nästa inlägg blir glatt ;)


Kommentarer
Postat av: Nena Schönberg

Jag kan ju iför säg förstå vf den inte gick vidare. Den är ju jätte tråkig låt, och Anna är jätte tråkig att kolla på. Ser ju ut som 40 år stackaren.

2010-05-28 @ 19:14:03
URL: http://www.mondoblog.se/nena
Postat av: Lena

Hej! När kommer det glada inlägget?

- har du läst min kommentar ang. bältesanvändning

i buss.

2010-05-29 @ 11:57:58
Postat av: Svar från Maria

Hej mormor!

Det glada inlägget verkar dröja! Inte för att jag inte är glad utan mer för att jag inte kommer på något kul att skriva om :)

Ja, jag läste buss-storyn. Läskigt! Inser också att min blogg inte har någon genomslags kraft. Hur många gånger har jag tjatat om bälte?! Hoppas du lärde dig av det den här gången! ;)

Vilken tur att ingen skadades!

2010-05-29 @ 14:00:11
URL: http://mariadahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0