Jag är en kvinnohatare ! ! ?

Igår fick vi hem en brochyr från Säröledens familjeläkare, som tycker att vi ska byta vårdcentral. Jag är mån om att välja rätt, så jag tar mig tid att faktiskt titta på utskicket. T frågar mig om det verkar bra. Var på jag utbrister: "Nej, det verkar jätte kasst. De har bara EN läkare! Hur lång kö kommer inte det vara för att få vård? Helt värdelöst!" Tobias nickar instämmande, granskar framsidan och frågar sedan "Men hur vet du att de bara har EN läkare?" Jag tittar förvånat på honom och tänker något i stil med - är han blind? Då inser jag att jag är en sådan människa som Gudrun Schyman avskyr...




Det finns alltså en man på bilden och jag drar slutsatsen att de då enbart har en läkare.

Vilken kvinnoförnedrare jag är! Kära nån. Det trodde jag verkligen in om mig själv! Jag som till och med överväger att rösta på Gudrun i riksdagsvalet (nja, valde det som andra val i en sifo undersökning, under premissen att moderaterna inte var valbara.) Men ändå. Jag som har en rosa pool till Oliver, iofs present från hans moster, men ändå. JAG. Det finns inte i min värld...

För att göra rätt för mig kan jag tala om att de har 5 läkare varav en är man.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0