Och han undrar varför han inte får sålt något...

När jag var på väg till skolan igår möttes jag av en envis telefonförsäljare (brevid apoteket/hemköp i stan).

Is (=Idiot säljaren) - Vad har du för abonnemang idag?
Jag -  Tele2
Is - Va?! Då ska du få en present.
Jag - Nej tack. Jag har inte tid.
Is - Har du inte tid i två minuter?
Jag - Nej.
Is - (skriker efter mig) Nää! Då förtjänar du det inte!!!

Jag blev helt paff. Vem i hela friden förtjänar inte hans "present"?! Som om han inte försöker "ge" den till alkholiserade uteliggare och till senila pensionärer?! Jag tror att alla djur med personnummer är hjärtligt välkomna också...


Kommentarer
Postat av: en kärlekssaga; unga föräldrar.

Hon säger långa meningar och jag förstår det allra mesta som hon säger, hon är ganska före i sitt språk för sin ålder säger dom på dagis. Tycker det känns skitroligt att hon är så vältalig! Jag är på väg upp en en film där jag har gjort en liten intervju med henne på bloggen=)

2010-11-12 @ 10:38:59
URL: http://enkarlekssaga.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hahaha! Hit hem kom det en högstadieelev igår och ville sälja salami för nån klassresa. Han var nog den sämsta säljare jag träffat och det blev inte bättre av att han sa "Det är ganska dyrt tycker jag, men...." (utan fortsättning efter "men"). Dock tyckte inte jag att det var särskilt dyrt så jag köpte en, men mest bara för att jag kommer ihåg hur jobbigt det var att behöva sälja saker för skolan som ingen ville ha...

2010-11-12 @ 14:00:28
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: Lena

Ja de var verkligen ganska obehagliga,förvånades över att det stod folk och resonerade med dem.

Det var riktig uppstressad stämning där i entren.

Svårt att komma förbi.

2010-11-13 @ 12:12:06
Postat av: Tele2

Hej Maria,



Vi på Tele2 vill verkligen beklaga det bemötande du fått av vår säljare. Vi eftersträvar alltid ett professionellt och positivt bemötande från våra säljare och detta verkar du inte ha fått.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2.

2010-11-15 @ 14:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0