Tio dagar kvar

Det är den 14 december. Det är tio (!) dagar kvar till julafton. Om mindre än två veckor kommer tomten att hojta "finns det några snälla barn här?" och Oliver kommer, förhoppningsvis, att skrika "ja, jag är snäll!". Jag känner mig förväntansfull för Olivers skull, kommer han att vara nöjd med vad tomten har med sig? Kommer han våga hjälpa tomten att lämna ut julklapparna? Och hur kommer Elias att hantera farbrorn med den röda luvan? Gråt, glädje eller nervositet? Det är frågan.

Vi väntar med spänning på tomtens ankomst som ni förstår. Undertiden öppnar Oliver sina sex julkalendrar varje morgon. Två choklad, en present och tre luckor. I morse när han var klar frågade han mig "Mommer tomten ida mamma?" och snart kan jag leende besvara den frågan med "JA!".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0