Källhantering

God morgon!
Jag har just bänkat mig framför datorn, idag är det intensiva studier som står på schemat.
Jag försökte finna en bild för att symbolisera kaffe och fann via sökmotorn google den nedan. Problemet med att hitta bilder på google är att de nästan aldrig har någon källa - de kommer i från bloggar som själva har stulit bilden utan att ange källa. Vilket gör att jag inte kan ange källa. Är det omoraliskt och för den delen även olagligt att låna en sådan bild? Av någon anledning anser jag att det är etiskt rätt eftersom bilden redan figurerar i andra sammanhang. För min del får ni gärna använda mina bilder förutsatt att det inte är någon person med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0