Galna djur vandrar på Stockholmsgator...

Jag och T stod och diskade i köket i går och 22.00 nyheterna på tv4 hördes i bakgrunden. "En man blev idag allvarligt skadad när en istapp träffade honom i huvudet mitt i centrala stockholm". Jag reagerade över nyheten eftersom jag aldrig slutar förvånas över att fastighetsägare och staten inte lär sig att ta bort istapparna, den här typen av olyckor händer några gånger per år trots att alla vet att den kommer ske om ingen agerar. T fick en konstig min i ansiktet och frågade "Hörde jag rätt?" "Ja! Att de aldrig lär sig!?" T återvänder tyst till disken, men det dröjer inte länge innan han tittar på mig igen tvivlande. "Hur har isbjörnen kommit dit?". Jag tittar förvånat på honom "Va?". "Ja, hur har en isbjörn tagit sig ut i centrala stockholm och slagit ner någon?". Nja, okej. Du hörde nog inte helt rätt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0