God morgon

Picture Captions


När jag var tre år gammal började jag tjata om kusiner och det dröjde inte länge innan min syster hängde på i detta upproriska beteende. Jag fick min första kusin när jag var i de yngre tonåren. När vi var hos mormor häromdagen utbrister min syster "Vart kom alla barn ifrån?". På bara några år har ytterligare tre barn dykt upp. Oliver, min mammas dotter och en kusin(vitamin) till. Det är en tydlig förändring, men knappast en snabb sådan. De är 1,2 och 4 år gamla. Hon borde ha vant sig.

Igår fick jag reda på att jag ska få tre kusiner till, de första på min pappas sida. Tre! Det däremot gick fort. Jag är väldigt glad för deras skull och tycker att det verkar roligt för Oliver med fler barn i släkten. Jag vet inte om de läser min blogg. Men om de gör det vill jag hälsa ett stort grattis igen!

För Olivers del lär det dröja med kusiner. Han lär få många, men först om några år. På min sida finns det två att tjata på, min äldsta syster är 18 år och den yngsta är 4 år. 18åringen tycks dock ha barn panik (tänker inte skaffa barn på flera hundra år), så om jag vore Oliver skulle jag lagt min energi på att tjata på 4åringen. Vad gäller Olivers pappas sida finns det tre kandidater att heja på, en på 24år, en på 18år och en på 11år. Där ligger nog mest chanser ;) 

Kommentarer
Postat av: syster

Japp. Hundratusen år.

2011-01-14 @ 12:24:24
Postat av: Linnea

Herregud, jag ser nu att du har skickat kommentarer som jag inte har sett. För över en vecka sedan till och med!



Det är väl inget större fel på frigolitlister. Framför allt kan jag tänka mig att de är både billigare och enklare att sätta upp än trälister. Men det är inte särskilt snyggt att ha kritvita frigolitlister tillsammans med gråvita dörrkarmar och mer gulvita fönsterkarmar... in MY opinion! ;)



Sen så var väl det roligaste med frigoitlisterna att jag aldrig hade sett sådana innan och började fundera på om typ väggarna också var i frigolit... ;)



Det är jätteskönt att slippa bo mitt i renoveringsprojektet, även om jag ibland har börjat sakna vissa av mina nedpackade saker (har t.ex. ett antal tomma block nedpackade någonstans och då känns det så onödigt att gå och köpa ett nytt nu när mitt skolblock strax är fullt). Det har gått över förväntan att bo tillsammans med min familj och jag börjar nästan önska att jag slapp flytta härifrån ;) T och A verkar däremot gärna vilja flytta in så snabbt som möjligt!

2011-01-16 @ 17:23:36
URL: http://mammacaruso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0