Nja, det fungerar nog inte på det viset...


Jag läser följande på SVT:s hemsida:

"Ett föräldrapar som dömts till fängelse för grov fridskränkning av sina barn anser att de ska frias eftersom de slog barnen av omsorg."



"Såväl de slagna barnens mamma som pappa är djupt troende. Pappan beskriver sig själv som kristen fundamentalist och uppger att han har stöd för sina uppfostringsmetoder i Bibeln. Han menar vidare att Guds lag står över Svea Rikes lag och att det var därför som familjens barn agades, detta trots att båda föräldrarna var medvetna om att barnaga är olagligt sedan 1979."


Lite skevt tänkande kan jag tycka. Jag tror inte att det fungerar i rättssalen...


Bild och citat från SVT


Kommentarer
Postat av: Linnea

Världen är full av idioter!

2011-01-17 @ 11:08:26
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: Tilda

Hej!

Jag har läst din blogg i några veckor och har en fråga: Hur försörjer ni er? Jobbar du eller är du hemma på heltid med ditt barn? Hur gammal är han?

2011-01-21 @ 09:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0