Dopp i grytan

Vi var på dop igår, några vänner till oss med en son på drygt fyra månader lät prästen skvätta lite vatten på pojkens hjässa. Det var, som alltid, mysigt i kyrkan och minst lika trevligt efter dopet då det bjöds på allt möjligt gott. Allt var hemlagat, kan det bli lyxigare? Om någon är sugen på att baka eller laga mat (vet inte om vi ska ha det ännu) till Elias dop får ni gärna anmäla er frivilligt!

I flera veckor har jag tänkt att jag ska ringa och boka tid för dop,men på något underligtvis slår det mig alltid strax efter tolv, när telefontiden tagit slut, att jag ska ringa. Idag lyckades jag i alla fall ringa det omöjliga samtalet. Det blir dop den 30/7 klockan 12 och efter det har vi hyrt församlingshemmet. Jag tycker det är guld att dopet blir under Ts semester eftersom det innebär att jag slipper fixa allt själv.

Nu måste jag återgå till studierna. Min semester börjar 5 augusti och håller i tills januari. Det ser jag framemot.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Tycker du är stark som pluggar samtidigt som barnen är så små. Vet att det inte är lätt..

2011-06-22 @ 09:47:53
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Lena

Så söta de är "grabbarna" Oliver ser verkligen små-busig ut.

2011-06-23 @ 18:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0