20 dagar kvar

Graviditeten är nu inne i sitt slutskede, vi befinner oss i vecka 37+1 vilket innebär att det vore helt naturligt att föda nu. Men vi känner oss säkra på att vi kommer att gå över några dagar precis som med Oliver. Ingen stress här inte. Jag märker av att jag är gravid, det är tungt, svårt att sova och allmänt osmidigt. Jag har börjat äta på nätterna och vaknar ofta av att jag har halsbränna. Det börjar bli dags att packa väskan som ska med till BB, men det är svårt eftersom de mesta som ska med används även nu, bebisens kläder och lite olika hjälpmedel ska packas ner snart åtminstone.

Jag har knappt hunnit ta in att jag är gravid och snart är den tiden förbi. Tiden rusar i väg. Snart ligger jag på förlossningen med en hemsk olidlig smärta och lika snart får jag hålla en liten människa i min famn. Det är en blandning av olika känslor när jag tänker på förlossningen. En sak är säker, jag kommer inte undan, det är lika bra att tänka positivt.

Kommentarer
Postat av: cecilia

Åh, jag är inte ens gravid med nr 2, men längtar redan efter nästa förlossning! den gången ska dock filmkameran med så att jag också hinner med och kanske kommer ihåg något! ;)



Det har funkat att plugga under mamma-ledigheten tackvare en snäll farmor som har haft Emma under obligatoriska seminarium, och plugga/läsa på kvällarna. Inte blivit mycket par-tid för mej och M, men det kommer ju ge sig med tiden. Visste från början att det var en begränsad tid och det har funkat över förväntan! ;)

2011-03-16 @ 17:22:25
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Linnea

Oooooh jag är INTE avis på dig nu...! ;) Men jag kommer garanterat vara det när jag får se den ljuvliga lilla bebisen... Ibland är till och med jag liiiite lite sugen på en till, men säg det inte till nån ;)

2011-03-18 @ 01:33:39
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: Nena

Ohhh spännande :) Nervöst som de va me Oliver lr är du lungare nu?

2011-03-19 @ 11:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0