Söndag

Idag har vi varit på Liseberg. Sista dagen för säsongen. Fast de öppnar igen om drygt en månad med juldekorationer så det är ingen större sorg. Jag längtar efter att strosa runt bland alla lampor och dricka glögg.
Vi mötte upp min moster, mina kusiner och min mormor för att slå följe. Olivers farmor, farbror och faster var också på plats, de hade vunnit en arbetsbänk med snickargrejer till Oliver, han kanske inte förstod det då, men han kommer att älska den.
Det blev inte mycket åkande för Oliver, han satt mest i vagnen och knaprade på godis. Jag och T åkte litegrann, våra första och sista åk det här året, om vi nu då inte, mot förmodan, kommer att sätta oss i någon attraktion under den iskalla vintern. Jag åkte Lisebergsbanan två gånger, den är guld! Tänk att man glömmer av hur kul det är att åka. Min äldsta kusin vågade sig också med och tyckte den var jättekul.
Vi höll ut i de iskalla vindarna och i det ösande regnet tills klockan var åtta för att få se fyverkerierna. Vackert. 
Nu sitter vi hemma och huttrar med tända ljus och koppar med varm oboy. Det är mysigt att komma hem till ett varmt hus när kylan har satt sig i kroppen. Känslan av att byta om till torra kläder och dra en pläd över sig är svårslagen. 

 


Kommentarer
Postat av: Lena

Såg det verkligen ut så på Liseberg som på dina bilder - julskyltning?

2011-10-11 @ 15:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0